Thursday 18 June 2015

Ujian & Hikmah


Setiap hamba sememangnya akan diuji
Ujian yang datang dalam bentuk pelbagai
Ujian dalam kesenangan
Ujian dalam kepayahan
Ujian dalam ujian 

Itu semua untuk menguji fitrah hambanya
Yang berjaya akan merasa manis cintaNya

Hikmah seiring mengapit ujian
Bagi yang berjaya merungkai persoalan ujian
Hikmah menjadi pengubat mahupun ganjaran
Carilah hikmah di dalam ujian
Kerana Dia tidak menghantar ujian tanpa panduan
Dia sentiasa menanti permohonan pertolongan
Dia tidak rugi dengan sebab lalai atau putus asa hambanya

Carilah hikmah
Hikmahnya sungguh indah.

Aku rasa aku dah temui hikmah ujian itu.
Hikmah yang aku jumpa memberi ketenangan
Memberi kebebasan
Membuka pintu-pintu dunia dan akhirat
Terima Kasih di atas doa yang dikirimkan
Maaf sudah lama aku utuskan
Doa juga aku sampaikan 
Agar ketemu apa yang di citakan
Semoga ketenangan akal dan jiwa menjadi tapak batu loncatan.

Best of luck on your future endeavour.

No comments:

Post a Comment